"כל אברך פשוט יכול לחולל מהפכה בנשמות עם דף גמרא"

    כשאתה פוגש אדם חילוני, והוא מפנה אליך כל מיני שאלות, תגיד לו: בא תניח את כל השאלות לרגע בצד, אני אתמודד עם כל שאלה, אבל בא נפתח דף גמרא ונלמד קצת
    ישראל פריי No Comments on "כל אברך פשוט יכול לחולל מהפכה בנשמות עם דף גמרא"

    עשרות שנים הוא נציב בחזית עולם הקירוב, ועבור אלפים שהוא הכיר, חג השבועות הוא לראשונה יום קבלת תורה כפשוטו • הרב אליעזר סורוצקין פותח צוהר לעולם החזרה בתשובה, חושף את השיטות, מפריך את הסטיגמות, ויוצא בקריאה נרגשת לכל אחד ואחת מכם • האזינו

    כשאתה פוגש אדם חילוני, והוא מפנה אליך כל מיני שאלות, תגיד לו: בא תניח את כל השאלות לרגע בצד, אני אתמודד עם כל שאלה, אבל בא נפתח דף גמרא ונלמד קצת
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רחוב הרצל הנתנייתי. הדרך הראשית המובילה אל החוף, עמוסה בתושבים, מבלים ותיירים השקועים היטב בהנאות העולם, ועסוקים בלקיחת כל הטוב החומרי שיש לו להציע.

    בפינת רחוב עומדים הרב אליעזר סורוצקין ויהודי נוסף. הם לבושי שחורים, חבושי כובעים ועטויי חליפות, וכל חזותם אינה מנסה להתכתב עם הלך הרוח הרחובי. היהודי מסמן לרב על זרים מסוימים שחולפים, והרב ניגש אליהם. עשרה אנשים במספר.

    היהודי המום. הניסוי הצליח ובגדול. אף לא אחד מהבליינים אליהם פנה הרב, סירב לבקשתו לקבוע עמו שיעור תורה. גם אלו שעל פי מראם היית מתקשה להאמין כי בכלל ייאותו להתעכב על אדם לבוש שחורים, הביעו התלהבות, שאלו האם השיעור נערך ממש עכשיו, והשאירו מספרי טלפון להמשך קשר.

    • • •

    עם האפיזודה המרתקת הזאת, הסביר יו"ר החינוך העצמאי ומנכ"ל לב לאחים הרב אליעזר סורוצקין את הקלות בה אנחנו יכולים להגיע לכל יהודי ולקרבו לתורה. את ההיענות והפתיחות שקיימים בקרב הציבור הרחב, הפותח את דלתות לבו בפני כל בדל יהדות המוצע אליו.

    בראיון ארוך ומרתק לקראת חג מתן תורה, שהעניק הרב סורוצקין לאבי מימרן ב'קול חי', שיתף הרב סורוצקין מניסיונו ארוך השנים בקירוב רחוקים, תיאר את קבלת התורה של נערים התקרבים לראשונה לקונם, והתווה דרך למבקשים להשתלב בעבודת הקירוב.

    "יש אנשים שאולי השנה לראשונה, שבועות עבורם הוא לא חג של עוגות גבינה או מתכונים, אלא חג בו הם באמת מקבלים את התורה", פתח. "אתה צריך לראות נערים שמסדרים להם ישיבה בקרית במלאכי לליל שבועות. אתה צריך לראות איך הם נוסעים לשם, בהתרגשות עצומה. זה מושג אחר של קבלת התורה, זה לא רק חיזוק הקשר לתורה אלא קבלתה מחדש. זה מושג הרבה יותר עמוק ויותר רחב".

    עולם התשובה של עד לפני עשור ויותר, התבסס בעיקר על הוכחות ואמונות, מדעים ומיסיטיקות, אלא שמאז, הדברים השתנו לבלי הכר. "יש תחושה שאנשים אומרים שכל הנושא של קירוב רחוקים וחזרה בתשובה שייך רק למקצוענים, מרצים טובים, סמינרים, וזה כל כך לא נכון. מהניסיון הגדול שלנו, כל אברך פשוט יכול להגיד ליהודי בא נלמד קטע קטן מהגמרא, מהמשנה מאלו מציאות, רואים איך המאור שבה מחזירה למוטב וכיצד זה מחולל מהפכה בנשמות".

    סורוצקין התייחס לאווירה העכורה בציבור הכללי ביחס לחרדים וללומדי התורה. "זה נכון שיש מתחים, אבל כשמדברים אחד על אחד, באינטראקציה אישית, אנשים רוצים ללמוד תורה, מעוניינים לשמוע. שואלים אותי איך אתה מכשיר את כל האברכים הרבים שעוסקים בפעילות, ואני עונה: אין שום הכשרה. שכל אברך ילמד טוב ויעשה שטייגען בסדר ראשון ושני, וככה, איך שהוא, יעלה על הטנדר מקרית ספר למודיעין, יכנס לבית של משפחה וילמד אתה . ככה זה עובד. לא צריך שום דבר אחר, זו קבלת התורה האמתית. ואת זה כל אחד גם יכול לעשות".

    ויש לו גם טיפ חשוב: "כשאתה פוגש אדם חילוני, והוא מפנה אליך כל מיני שאלות, תגיד לו: בא תניח את כל השאלות לרגע בצד, אני אתמודד עם כל שאלה, אבל בא נפתח דף גמרא ונלמד קצת. כשהוא ישאל אותך בסוף השיעור, תגיד לו אין לי תשובה כעת, וככה תמשוך אותו עד ארבע פעמים. אין לי שאלה שלא יהיו לו אחרי זה שאלות. לפעמים בהתחלה מאד קשה לתת תשובות אבל בהמשך כבר אין שאלות".

    גם בתוך הבית פנימה, מזהה סורוצקין אנשים המתקרבים לתורה בעקבות הילדים שגדלים ומבקשים להתחבר מחדש לתורה, אחרי שנות נתק, בהם חיפשו את עצמם במחוזות הרחוקים מחיי תורה. "יש נטייה לאנשים לפזול החוצה, לחשוב שהחכמה נמצאת בחוץ, שהחיים היפים נמצאים בחוץ, אבל לא, החיים היפים נמצאים אצלנו, בתורה, אתה רואה כשאתה מדבר עם אנשי אקדמיה, הם אומרים 'אין עליכם, מי שלמד תורה ניחן בראש חריף, מלומד ומפולפל, אין עליכם'".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות